luni, 25 iunie 2012

Picioare deformate.

In timp am observat la o parte din puisori diverse deformari ale picioarelor. Discutand cu alti colegi am auzit tot felul de variante cum ca ar fi de la materialul din care e facut cuibul sau ca ar fi de la salmoneloza. Ani la rand am cautat diverse materiale din care sa isi confectioneze cuibul si am observat ca in toate apar pui cu picioare deformate. Am facut diverse tratamente la pui pentru salmoneloza si puii cu picioruse deformate tot au aparut.Am observat in schimb la absolut toti puii cu aceasta problema la picioare o mai slaba dezvoltare fizica, puii fiind incapabili sa stea bine pe picioare nu pot cere mancare in acelasi ritm cu fratii lor si parintii daca puii nu cer nu ii hranesc. Cautand rezolvarea la problema in conditiile in care am eliminat posibilitatile anterioare am adoptat o metoda ,, babeasca" ( babele sunt totusi foarte tari!!!!). Mi-am amintit de cum infasau femeile copilasii in scutec, strans strans, ca sa creasca drept si sanatos asa era raspunsul. Cum scutec pentru puiul de porumbel nu exista mi-am concentrat atentia strict spre zona afectata. Am incercat sa elimin problema principala adica sa impiedic alunecarea degetului exterior spre interior. Practic alunecarea degetului exterior spre interiorul piciorului declanseaza o reactie in lant care deformeaza iremediabil tot piciorul. Puiul incercand sa se ridice in picioare si fortand si mai tare articulatiile laba piciorului se rasuceste spre interior din ce in ce mai tare producand o deformare totala.Am facut din lemn 2 triunghiulete de grosimea degetelor de la picioare. Triunghiuletele le-am lipit cu banda izolatoare intre degetul exterior si degetul din mijloc. Cu unghiul drept spre in fata si cu latura mai lunga care formeaza unghiul drept langa degetul din mijloc. Imediat dupa ce am atasat ,, protezele" am observat ca puisorul reuseste sa se ridice in picioare. Cu ajutorul protezelor laba piciorului era mentinuta in pozitia normala el reusind sa se sprijine corect. L-am lasat cu ele la picior 7 zile dupa care l-am verificat din nou. Puiul reusea sa mearga normal, sa se ridice in picioare si am hotarat sa ii eliberez piciorusele. Astazi puisorul e dezvoltat 100% normal, e vioi si sanatos. Pentru o reusita 100% a metodei cred ca este necesar ca puiul sa fie descoperit cand e micut ( 12-17 zile) si atunci cand se lipeste banda sa nu se lipeasca foarte strans ca sa poata circula sangele.

14 comentarii:

  1. Salut; problema cu picioarele strimbe la pui poate sa fie si pe baza de carenta de vitamina D, deci puii nu asimileaza calciul; ii tii cumva inchisi, intr-un spatiu cu putina lumina? Eu am patit asa ceva, vorbesc din experienta. Toate bune.

    http://cavalecsi.sunphoto.ro/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu pot spune ca e putina lumina, nu sunt direct in soare dar nu e putina lumina. nu e o problema pe care o am in masa, apare cand si cand cate un pui. mancarea e super diversificata.

      Ștergere
  2. buna ideea,eu anu trecut am avut 3,anu asta am unu care e deja mare si tirziu sai mai fac ceva asa ca pe cei 3 iam dat unuia sai pape ca eu nu pot nici sai tai macar si urmeaza sal dau si pe cel de anu asta,tipu ia tinut si alaltaieri ma anuntat ca are un puiut,la mine nu e pb cu lumina,toata dimineata bate soarele in voliera dar am obs ca li se sucesc degetele cind sunt singuri in cuib sau cind pariinti sunt formati din frati,mai am doua perechi de despartit si asta cred ca la primavara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca puii cu picioare strambe erau scosi din frati si tu i-ai dat unui crescator care i-a imperecheat intre ei si au scos pui normali e sigur ca problema nu e de la consangvinizare.

      Ștergere
  3. E normal, la fel ca ,,aripile de inger” , uneori apar astfel de situatii. Important , insa...este ca ai rezolvat problema.Unii poate, ar fi aruncat puiul, care e foarte frumos. Avem multe de invatat din asta. App...e porumbel de joc ???Am galateni de vanzare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aripile de infer sunt mai usor de rezolvat, nu e o problema grava, trebuie sa le asezi penele in ordinea normala 7-8 zile la rand si aripile isi revin.

      Ștergere
  4. Salut domnule Ovidiu,am vazut articolul de pe porumbei.ro akm ceva timp in urma insa akm 3 zile am cumparat de la un crescator din galati 2 pui pe vineti iar unul ori are laba piciorului sucita ori deformata dar el poate sa mearga pe ea ghiar daca nu merge cu ajutorul ghearelor,pot sa ii pun "papucei " pentru a i se reforma laba piciorului?

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna seara !
    Am gasit un pui de porumbel lasat in strada insa este mai mare ca cel prezentat aici,nu stiu exact cat are insa banuiesc ca in jur de 28-30 de zile mai are inca putin puf pe cap si are picioarele ambele strambe si gherutele si unul il tine orizontal . Se mai poate aplica solutia cu protezele sau ce ma sfatuiti sa ma fac sa ii mai pot remedia din acest ''handicap''?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna.
      Poti face 2-3 fotografii si sa mi le trimiti pe email. Asa o sa reusesc sa vad mai bine si iti pot da un sfat mai bun. Incearca te rog sa imi trimiti pe email mafteiovidiu@yahoo.com

      Ștergere
  6. Buna! Am găsit un porumbel căzut si nu am putut să-l las in strada asa ca l-am luat in casa dar are aceiași problema la picioare sunt foarte strâmbe si nu sta deloc in ele... Ce pot să-i fac pt al face bn? E puțin mai mare ca in poza

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna. trimite-mi te rog poze cu el pe email. mafteiovidiu@yahoo.com

      Ștergere


Large Visitor Globe